Układ rozrządu, jakie są najczęstsze awarie?

www.canon-foto-klub.pl

Jeżeli decydujemy się na zakup jakiegoś samochodu, to na początku staramy się pozyskać o nim jak najwięcej informacji. Tak, abyśmy mogli ocenić, czy to faktycznie samochód dla nas. Nic więc dziwnego, że wielu kupujących sprawdza awaryjność takich samochodów, szuka informacji co się w nich najczęściej psuje, czy łatwo jest otrzymać części zamienne, jak również czy takie naprawy są drogie czy nie. Dlatego też, prędzej czy później musimy dotrzeć do informacji o układzie rozrządu, a co się z tym wiąże, będziemy musieli się dowiedzieć o tym, co tam może się psuć i na co powinniśmy być przygotowani.

O czym musimy wiedzieć?

Jeśli chodzi o układ rozrządu, to musimy mieć świadomość, że mogą się tutaj pojawić problemy z łańcuchem, napinaczem łańcucha, z prowadnicami albo z kołami zębatymi. Każdy ten element będzie musiał być wówczas wymieniony, ale prawda jest taka, że w każdym z nich awarie mogą też być różne. Z prowadnicami łańcucha, może się pojawić problem, jeśli dojdzie do wytarcia ślizgu łańcucha, pojawią się ubytki na prowadnicach, albo zostanie wytarta płyta nośna. Sam łańcuch może zostać rozciągnięty, uszkodzony, albo może dojść do zużycia jego ogniw wewnętrznych.

Jak to jest z napinaczami i kołami zębatymi?

W przypadku napinaczy musimy się nastawić, że w pewnym momencie może dojść do ich niewłaściwej pracy, albo mogą się pojawić widoczne otarcia na powierzchni czynnej elementów hydrauliki. Może dojść też do zużycia profili zębów na kołach zębatych, albo otarcia wokół otworów mocujących. To wszystko sprawia, że podczas takiej awarii będziemy mieli problemy z prawidłową pracą układu rozrządu. To z kolei będzie prowadziło do konieczności jak najszybszego usunięcia tego typu problemów, ponieważ nie będziemy mogli wówczas jeździć naszym samochodem. Dlatego też, warto wiedzieć, w jaki sposób rozpoznawać tego typu problemy, tak abyśmy mogli wychwycić wszelkie nieprawidłowości od razu, gdy tylko zaczną się one pojawiać. Co więcej, warto także co jakiś czas udawać się na specjalne kontrole, podczas których będziemy mogli sprawdzić, czy poszczególne elementy układu rozrządu działają tak jak powinny, czy nie pojawiają się czasami pierwsze sygnały, świadczące o tym, że te części zaczynają się zużywać i w niedługim czasie potrzebna będzie ich wymiana. Koniecznie zobaczmy co może się popsuć w naszym układzie rozrządu. Wówczas będziemy mieli większą świadomość tego, na jakie naprawy musimy być przygotowani, w jakich kwotach będziemy się obracać, a także jak długo będą one trwały.

Im więcej będziemy o tym wiedzieli już zawczasu, tym mniej będziemy zaskoczeni, kiedy dojdzie do takiej awarii.