Blogerzy czy magazyny modowe?

Blogerzy czy magazyny modowe?
www.shackit.pl

Rewolucja cyfrowa dotyka nas wszystkich w równym stopniu. Internet nie tylko sprawił, że świat stał się globalną wioską, ale również głęboko zmienił panujące dotychczas na rynku mediów prawa, w tym prasy zajmującej się modą.

Czy w niedalekiej przyszłości magazyny poświęcone tej dziedzinie znikną z kiosków, a całe redakcje zastąpią pojedynczy blogerzy? Jeszcze dziesięć lat temu prowadzenie bloga było przede wszystkim pisaniem dziennika udostępnianego innym, rzeczą czysto hobbystyczną. Wykształciło się pojęcie profesjonalnego blogera, który w najlepszym przypadku działa jak dziennikarz i jednoosobowa firma, w najgorszym – odcina kupony od swojej popularności w sieci.

Obecność blogerów na pokazach mody już nie dziwi. Część z nich traktuje własną działalność na tyle poważnie, że na swoich stronach bardzo szczegółowo omawia konkretne kolekcje, komentuje je i promuje.

Blogerzy tacy często nawiązują również współpracę z czasopismami modowymi. Pytanie, czy za jakiś czas wyprą oni z rynku profesjonalnych dziennikarzy i redaktorów, pozostaje otwarte.